Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța anunță că nu va achiziționa logou-ul propus de firma cu care a semnat un contract privind brandingul și identitatea vizuală. Anunțul vine la scurt timp în spațiul public au apărtu discuții legate de asemănarea dintre logoul prezentat public de OMD și cel al unui hotel din Spania.
Reprezentanții OMD Mamaia-Constanța mai spun că acest logo a costat doar 800 de euro și nu 16.000 de euro, cum s-a transmis greșit în spațiul public.
„Referitor la similitudinea dintre logo-ul propus pentru promovarea stațiunii Mamaia și alte branduri turistice facem următoarele precizări:
În primul rand, le mulțumim tuturor celor care au sesizat similitudinea. Tocmai din acest motiv am comunicat public forma brandului.
Valoarea logo-ului nu este de 16.000 de euro, ci de 800 de euro, aproximativ 5% din contract. Restul fondurilor sunt alocate către alte produse și servicii. Brandul înseamnă mult mai mult decât exprimarea sa grafică.
OMD nu a efectuat încă nicio plată din acest contract.
Procesul de selectie al logo-ului a cuprins mai multe etape. Am vizualizat mai mult de 9 variante. Am ales una. Din păcate, nu am avut capacitatea necesară de a căuta în diverse surse dacă forma este originală sau nu. Am apelat la profesioniști, tocmai din acest motiv.
Reluăm procesul de selecție al logo-ului, păstrăm cromatica. Vom aproba această decizie în următoarea ședință AGA.
Contăm pe sprijinul publicului și al presei, pentru că ne dorim cu toții același lucru: un brand atractiv și original pentru Mamaia.
În același timp, rugăm reprezentanții presei să corecteze informațiile inexacte care exprimă eronat faptul că OMD a plătit deja pentru identitatea vizuală”, se arată într-un comunicat.
Foto Facebook – Primăria Constanța