Tulcea are din vara aceasta un ghid turistic digital. Mai exact, OMD Municipiul Tulcea a lansat astăzi aplicația de mobil „Tu și Tulcea”.
Reprezentanții Organizației de Management al Destinației (OMD) Turistice Municipiul Tulcea au organizat o conferință de presă în cadrul căreia a fost prezentată noua aplicație de mobil „Tu și Tulcea”. Acesta este un ghid turistic digital menit să îmbunățească experiența turiștilor veniți în oraș. La conferința desfășurată în Cherhanaua Satului Pescăresc au participat Ștefan Ilie, primarul municipiului Tulcea, Alexandru Filip, managerul destinației turistice Municipiul Tulcea, și Mugur Pătrașcu, specialist în comunicare și coordonatorul echipei care a realizat brandul turistic al orașului.
Lansarea aplicației de mobil reprezintă un nou pas important în atingerea obiectivului asumat de OMD Municipiul Tulcea, acela de a transforma orașul Tulcea într-o adevărată destinație tursitică, nu doar una de tranzit. Aplicația vine la doar trei luni de la momentul lansării noului brand turistic al orașului, completând o serie de alte mijloace de promovarea lansate în această perioadă, cum ar fi pliantul de promovare al orașului sau conturile destinației turistice de pe rețelele sociale.
Aplicația „Tu și Tulcea” este disponibilă gratuit în Google Play și App Store, dar dispune și de o versiune web pe www.tusitulcea.ro. Aceasta adună în același loc toate atracțiile turistice din oraș și cele mai importante obiective din județ. În același timp, utilizatorii pot găsi informații utile despre unitățile de cazare, restaurantele, cafenelele și pub-urile din municipiu, putând fi totodată la curent cu evenimentele ce urmează să aibă loc în municipiu sau în județ.
Tulcea are un ghid turistic digital
Întreg conținutul aplicației a fost dezvoltat de echipa OMD Municipiul Tulcea, printr-un efort susținut care a permis lansarea ei în timpul sezonului turistic, dar urmărind totodată și eficiența prin economisirea unor resurse importante. Costurile de realizare a aplicației au fost minime, ele reprezentând doar costurile lunare pentru administrare către compania care a dezvoltat-o din punct de vedere tehnic.
Prezent la conferința de presă, Ștefan Ilie, primarul municipiului Tulcea și totodată președintele Consiliuui Director al OMD Municipiul Tulcea, a declarat: „Această aplicație este un nou pas realizat în drumul creșterii orașului nostru. Transformăm infrastructura, dar schimbăm și mentalități și creștem implicarea fiecăruia dintre noi în dezvoltarea orașului. Facem un oraș pentru locuitorii lui, dar facem un oraș și pentru oaspeți. Și în felul acesta noi, tulcenii, descoperim zilnic noi oportunități de dezvoltare. Prin această aplicație, «Tu și Tulcea», gradul de profesionalism în promovarea orașului nostru crește considerabil. Vă invit să o instalați și să deveniți parte a promovării, a construcției, a dezvoltării orașului nostru”.
Cu privire la aplicație, managerul OMD Municipiul Tulcea, Alexandru Filip, a declarat: „Prin lansarea aplicației de mobil «Tu și Tulcea» continuăm efortul coordonat, profesionist, integrat de a dezvolta turismul din municipiul Tulcea. După ce am reușit în aprilie să lansăm brandul turistic al orașului, astăzi facem poate cel mai consistent pas în acest proces de branding și de definire a destinației turistice. Aplicația nu-i doar un ghid turistic digital, ci poate fi privită chiar ca o mică rețea de socializare, pentru că utilizatorii care își fac cont pot urmări locațiile favorite și pot primi notificări în timp real, pot lăsa recenzii și pot distribui prietenilor listele cu locurile favorite. Toate acestea fac aplicația folositoare nu doar pentru turiști, ci și pentru tulceni”.
În legătură cu planurile ulterioare de dezvoltare a aplicației, Alexandru Filip a declarat: „Avem aproximativ 200 profile astăzi în aplicație, atracții turistice, locații HoReCa, evenimente, dar avem în plan o continuă dezvoltare și adăugarea de alte informații ce pot fi folositoare turiștilor, cum ar fi cele despre magazinele cu suveniruri, despre bancomate sau taxiuri. Bineînțeles, nu uităm turiștii străini, și ne-am propus traducerea întreg conținutului din aplicație în cel puțin o limbă de circulație internațională”.