Am testat prima barcă electrică de serie produsă în România, Aquavolt 14

Dobrogea Explore
Dobrogea Explore
7 Min Read

Ne-am plimbat pe Lacul Tăbăcăriei din Constanța cu prima barcă electrică de serie produsă în România, Aquavolt 14. A fost foarte plăcut să „alunecăm” pe oglinda lacului în liniște, cu o barcă foarte ușor de condus, chiar și pentru cei fără experiență.

Barca este foarte stabilă, de tip catamaran, iar motorul electric se încarcă de la soare printr-un panou ce are și funcția de umbrar. Pe canapele confortabile stau lejer doi adulți și doi – trei copii, deci ambarcațiunea e perfectă pentru o familie.

Cosmin Tămbăloiu, antreprenorul din spatele acestui proiect, a investit ani de muncă și pasiune pentru a aduce pe piață această ambarcațiune revoluționară, ecologică, cu amprentă de carbon zero.

Un sezon de test pentru Aquavolt 14

Cosmin Tămbăloiu a profitat de această vară pentru a testa aceste ambarcațiuni. Anul trecut, prima barcă electrică a fost testată pe lacul Siutghiol, dar rezultatele nu au fost suficiente pentru a evalua pe deplin performanța și fiabilitatea acesteui model. „Pentru noi este un sezon de test.

Anul trecut am scos primul exemplar în teste pe lacul Siutghiol. Numai că testele pentru un exemplar nu sunt concludente și atunci am zis: hai să facem măcar 5 să le testăm. În primele două săptămâni am funcționat gratuit. Cine venea, se urca și pleca pe apă, pentru că în primul rând ne-a interesat anduranța, nu profitul. Acum prețul este unul modic.” a explicat antreprenorul.

În prezent, Tămbăloiu și echipa sa au creat mai multe ambarcațiuni pentru a obține o imagine mai clară asupra comportamentului acestora pe apă. Barcile pot fi închiriate și testate pe Lacul Tăbăcăriei din Constanța, de lângă Școala de înot Gheorghe Oancea.

O barcă proiectată pentru familii și siguranță maximă

Proiectul a trecut prin numeroase revizuiri înainte de a ajunge la forma sa finală. Prima versiune a bărcii a fost abandonată din cauza îngrijorărilor legate de siguranță. „Din cauza soției mele, care a zis că nu este o barcă sigură pentru copiii mei. Adică banchetele erau înalte, bordul venea undeva la nivelul șoldului, exista senzația de cădere în apă… Și atunci am dat-o la gunoi și ne-am apucat să facem această barcă” a povestit Tămbăloiu.

După consultări cu un designer specializat, barca a fost reproiectată pentru a oferi siguranță și confort maxim. Noua variantă a fost concepută special pentru o familie cu doi copii, dar poate găzdui și patru adulți fără probleme. Aceasta este echipată cu un motor electric care se încarcă integral de la soare, garantând astfel o amprentă de carbon zero.

Prima barcă electrică de serie produsă în România

Aquavolt 14 impresionează nu doar prin designul său, ci și prin performanța pe apă. Motorul electric al bărcii se încarcă complet în aproximativ șase ore și poate funcționa continuu timp de șase-șapte ore. Într-o zi de testare intensă, bateria a rămas cu 30% din capacitate, după o utilizare continuă de șase ore.

Bărcile sunt construite într-un atelier din Năvodari, folosind poliester armat cu fibră de sticlă. După realizarea unui model 3D din polistiren, acesta este prelucrat de un robot echipat pentru frezare, urmat de vopsire, lustruire, șlefuire și, în final, matrițarea ambarcațiunii.

Procesul de testare este unul riguros, cu fiecare detaliu monitorizat atent. „Orice avarie se întâmplă este notată și vedem ce s-a întâmplat. Orice problemă este analizată și corectată” spune antreprenorul.

„Gradul de satisfacție în rândul celor care au încercat-o a fost de 100%”

Aquavolt 14 se adresează în primul rând proprietarilor de pensiuni și hoteluri situate pe malul lacurilor, mai ales acolo unde nu este permis accesul cu motoare termice. Ambarcațiunea este ideală pentru lacurile montane, care sunt considerate rezerve de apă potabilă și unde regulile stricte interzic utilizarea motoarelor convenționale. Cu toate acestea, barca poate naviga și pe lacuri unde motoarele termice sunt permise, suportând fără probleme valuri de până la 0,5.

Limitarea actuală a vitezei la 5 km/h garantează siguranța și confortul utilizatorilor, dar motorul poate fi ajustat pentru a atinge viteze mai mari, de până la 12-13 km/h. Acest aspect este esențial pentru a preveni accidentele, având în vedere că barca se adresează atât profesioniștilor, cât și celor care sunt la prima experiență pe apă.

Feedback-ul clienților care au testat ambarcațiunile pe Lacul Tăbăcăriei a fost unanim pozitiv. „100% din vizitatori au avut un feedback pozitiv. Nu a fost nimeni să zică <nu mi-a plăcut ceva>. Absolut nimeni, vorbim de sută la sută”, a subliniat Tămbăloiu.

O poveste de viață transformată în inovație

Pasiunea lui Cosmin Tămbăloiu pentru navigație datează din copilărie. Prima sa întâlnire cu o ambarcațiune a avut loc la vârsta de șase ani, când tatăl său a construit un velier împreună cu un prieten. Această experiență l-a inspirat să își depășească mentorul și să creeze o ambarcațiune unică. „Tatăl meu a construit o barcă, un velier… Era normal ca elevul să-și depășească profesorul, nu?”, a spus antreprenorul.

Deși iahtingul a fost o pasiune din copilărie, Tămbăloiu a renunțat la performanță în acest domeniu din cauza condițiilor nefavorabile din România. Cu toate acestea, el continuă să participe la campionatul național de offshore, deși nu mai concurează ca sportiv profesionist.

Deși Aquavolt 14 nu este încă disponibilă pentru vânzare, testele efectuate până acum indică un produs foarte de fiabil. În 30 de zile de utilizare zilnică, singura problemă întâmpinată a fost o siguranță arsă, cauzată de intrarea algelor la motor. „Pot să mă apuc să le vând din seara asta, dacă vreau. Dar nu ne lăcomim”, a concluzionat Tămbăloiu.

Mihai Răzvan ROTARU, Viviana ROTARU

Distribuie acest articol
Lasă un comentariu