Târgul Internațional de Turism de la Londra, ce va avea loc între 6 și 8 noiembrie, este un prilej pentru a pune în discuție întrebări fundamentale precum: „De ce vin turiștii străini la Mamaia (cei care mai vine…)” și „Ce ar trebui schimbat în strategia de marketing pentru a crește numărul acestora”. Președintele OMD Mamaia – Constanța, George Măndilă, (care va participa la acest eveniment) spune că problema trebuie abordată mult mai profesionist ca până acum și a împărțit turiștii în patru categorii, astfel încât ofertele să fie targetate. Altfel spus, tinerii veniți la Mamaia „cu gașca” au altfel de așteptări decât cuplurile cu copii sau persoanele de vârsta a treia. De aceea, spune Măndilă, OMD Mamaia – Constanța trebuie să prezinte diferențiat oferta turistică.
„Pentru Târgul de la Londra, noi ne pregătim cu o serie de materiale care au ca suport trei tipuri, și anume suportul digital, video și suportul print, pe hârtie. Toată destinația noastră turistică este Mamaia Constanța. Noi am pregătit materialele pentru ambele situații, deci și pentru Constanța, ca destinație de toamnă – primăvară și pentru Mamaia, ca destinație sezonieră. Mesajele noastre, elementele definitorii, le-am considerat în primul rând pe categorii de turist și pe categorii de turism. Când discutăm de categoriile de turism, discutăm de: turism de leasure (pentru petrecerea timpului liber, family) și pentru turismul de luxury. Cu alte cuvinte, cei care vin și își doresc o experiență glam, luxoasă. Pentru categoriile de turist sunt împărțite în 4. Îi avem pe cei tineri între 20-35 de ani, care vin singuri și „își urmăresc gașca”. Avem categoria a doua, familii cu 1-2 copii, a treia categorie e reprezentată de cupluri, indiferent de vârstă și categoria a patra, oldies but goldies, cei care au fost de nenumărate ori la Mamaia, au vârsta a treia și vin în continuare în această stațiune. Aceste elemente definitorii la care fac referire acum se leagă totodată și cu stațiunea”.
Sporturi nautice, festivaluri și cluburi de lux
„Un turist, dincolo de elementul principal, care se numește soare, mare și nisip, trecând prin cazare și food, el trebuie să aibă ce să facă în timpul liber, trebuie să fie atras de ceva. Elementele de atracție din stațiunea Mamaia sunt în primul rând sporturile nautice, pentru că Mamaia este o stațiune între două ape, Marea Neagră și Lacul Siutghiol. Discutăm aici de Aqua Magic, care este pentru familii și copii, dar și de ski-ul nautic și toate tipurile de sporturi nautice ce se pot practica la noi, discutăm de bazele nautice din stațiunea Mamaia, care sunt 4 pe mare și 4 pe lac.
Atracții în sine sunt totodată cluburile de lux din nordul stațiunii, însoțite de restaurante de lux și plaje de lux, căci acolo pachetul este 3 în 1. Totodată, avem și cazare de lux în stațiune.
Putem discuta și de festivaluri în stațiunea Mamaia. Fiindcă avem deschidera cu Sunwaves, în minivacanța de 1 mai, aproximativ 15 mii de oameni, 5 zile și 5 nopți, pe 4 sau 5 scene, Sunwaves de închidere la 15 septembrie, aproximativ 6 – 7 mii de oameni, pe două scene, 5 zile și 5 nopți. În ambele ediții, procentajul de turiști străini este între 25 și 30 %.
Avem, de asemenea, Festivalul Neversea care, cu toate că este în Municipiul Constanța, acolo se ajunge foarte ușor și turiștii din Mamaia vin pentru Neversea. Avem simbolistica culturală a stațiunii și anume Festivalul de muzică Mamaia și, de anul acesta, și festivalul Nostalgia, două zile și două nopți, care a avut aproximativ 20 de mii de oameni. Dacă la anul mai dorește cineva să facă un festival, ei bine va fi al 6-lea. Asta ne creionează ca un pol al distracției pe litoral. Și, totodată, o stațiune a festivalurilor. Fiindcă avem o stațiune de 30 de mii de locuri de cazare, alături de un oraș de 300 de mii de locuitori. Aceasta spune multe pentru ecuația economică a unei astfel de organizări”, consideră Măndilă.